Klas als werkplaats: Zadkine
PublicatieIn dit praktijkvoorbeeld beschrijven NJi en ECBO de interventie 'De klas als werkplaats' op het Zadkine in Rotterdam.
In dit praktijkvoorbeeld beschrijven NJi en ECBO de interventie 'De klas als werkplaats' op het Zadkine in Rotterdam.
Een uitgebreid verslag van een bijeenkomst over verbinding tussen onderwijs en zorg.
Het is tijd om door andere brillen naar de veiligheid van kinderen te kijken en beter te begrijpen waarom we eigenlijk doen wat we doen.
Tom van Yperen schetst diverse kanten van uithuisplaatsingen, zoals de besluitvorming en de verwachtingen in de samenleving.
De gezinshuissector groeit in volume en professionaliseert. Deze publicatie geeft een impressie van de cijfers van 2020 in hun context.
Dit rapport doet verslag van een inventarisatie, voorafgaand aan het ontwikkelen van een kennisagenda voor de pleegzorg.
Uit deze literatuurstudie blijkt dat ‘eigen kinderen’ van pleegouders het leven als pleegzin ervaren als positief, maar ook uitdagend.
Het ZMOLK-pakket biedt middelen voor kwaliteitsborging van passend onderwijs voor leerlingen met een licht verstandelijke beperking. Meer informatie.
Deze methodiekhandleiding biedt pleegzorgbegeleiders concrete hulpmiddelen om de effectiviteit en kwaliteit van pleegzorg te verbeteren.
Dit gezamenlijke onderzoek draagt bij aan de wetenschappelijke kennis rondom het stoppen met pleegouderschap.