Nieuws
Het Nederlands Jeugdinstituut informeert je over actuele ontwikkelingen in het jeugdveld.
Recent nieuws van het NJi
Nieuwe directeur-netwerkleider KBL
Nieuwe directeur-netwerkleider KBLHet netwerk Kwaliteit en Blijven Leren (KBL) heeft vanaf 1 mei een tweede directeur-netwerkleider: Onno de Zwart.
NJi-promotieonderzoek naar leiderschap
NJi-promotieonderzoek naar leiderschapAnita Kraak doet aan de Radboud Universiteit promotieonderzoek naar transformatief leiderschap in de hervorming van het sociale domein.
Adolescence: 'Wees als professional aanwezig en alert'
Adolescence: 'Wees als professional aanwezig en alert'Door de serie Adolescence is de negatieve invloed van online omgevingen zoals de 'manosphere' op kinderen en jongeren volop in het nieuws.
Opvallend gedrag bij jonge kinderen
Opvallend gedrag bij jonge kinderenOp een nieuwe pagina bundelt het NJi kennis over opvallend gedrag bij jonge kinderen. Sylvia Vlaardingerbroek: 'Zorgen over het gedrag van kinderen is iets van alle tijden.'
Nieuwsbrief Jeugd
Wil je wekelijks per e-mail op de hoogte blijven? Neem dan een gratis abonnement op de Nieuwsbrief Jeugd.
Recent nieuws uit het jeugdveld
Steeds minder kinderen met jeugdbescherming
Steeds minder kinderen met jeugdbescherming34 duizend kinderen kregen in 2024 jeugdbescherming, minder dan in 2023. Zij hebben vaker gescheiden ouders en een laag gezinsinkomen, blijkt uit CBS-cijfers.
112 kinderen seksueel uitgebuit door eigen ouders
112 kinderen seksueel uitgebuit door eigen oudersVan 2019 tot en met 2023 hebben 112 kinderen melding gedaan van seksuele uitbuiting door hun eigen ouders.
1 op 3 misbruikbeelden kind is zelfgemaakt
1 op 3 misbruikbeelden kind is zelfgemaaktEen op de drie afbeeldingen van seksueel kindermisbruik is gemaakt door kinderen zelf, vaak jongere dan 12 jaar. Dat meldt Offlimits.
Onderwijsinspectie: Te veel talent onbenut
Onderwijsinspectie: Te veel talent onbenutOp veel scholen is het onderwijs van voldoende kwaliteit, maar te veel talent van leerlingen blijft onbenut, aldus De Staat van het Onderwijs.