Programma Alternatieve Denkstrategieën (PAD)
InterventieHet Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
De Kanjertraining is gericht op het voorkomen of verminderen van sociale problemen en het bevorderen van welbevinden op school.
VIPP-AUTI bestaat uit vijf huisbezoeken waarin filmfragmenten van ouder-kind-interacties met de ouders besproken worden.
Plezier op school is een cursus voor brugklassers die problemen hadden met leeftijdgenoten op de basisschool.
Moti-4 is een laagdrempelig traject van gesprekken voor jongeren die in de problemen dreigen te raken door middelengebruik, gokken of gamen.
De interventie Sociale Vaardigheden op Maat richt zich op het vergroten van sociale vaardigheden & problemen te verminderen. Lees hier meer informatie.
De Vreedzame School richt zich op sociale competentie & democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool. De interventie is effectief, lees waarom.
Levensvaardigheden is een lesprogramma in het voortgezet onderwijs voor het aanleren van sociale & emotionele competenties Lees meer over de interventie.
PBS IN DE WIJK richt zich op het bevorderen van sociaal gedrag & voorkomen van problemen bij kinderen. Lees meer over de goed onderbouwde interventie.
De interventie School-Wide Positive Behavior Support is gericht op het bevorderen van sociaal gedrag bij leerlingen in het onderwijs. Lees hier meer informatie.