271 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 271

  • VoorZorg

    Interventie

    VoorZorg richt zich op het terugdringen van kindermishandeling. Verpleegkundigen bezoeken jonge aanstaande en nieuwe moeders.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 2 jaar
  • Moti-4

    Interventie

    Moti-4 is een laagdrempelig traject van gesprekken voor jongeren die in de problemen dreigen te raken door middelengebruik, gokken of gamen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    14 tot en met 24 jaar
  • Triple P niveau 3

    Interventie

    Triple P niveau 3 is een training voor ouders van 0- tot 18-jarigen met opvoedvragen die advies of vaardigheidstraining willen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 18 jaar
  • Stevig Ouderschap

    Interventie

    Stevig Ouderschap helpt gezinnen met een lastige start. Ouders worden geholpen met hun zelfvertrouwen en zelfredzaamheid.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 2 jaar
  • Families First

    Interventie

    Families First is intensieve crisishulp om gezinnen bij elkaar te houden en uithuisplaatsing van kinderen te voorkomen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 17 jaar
  • Cogmed Werkgeheugentraining

    Interventie

    De online training Cogmed is voor kinderen met werkgeheugenproblemen, gericht op het verbeteren van aandacht.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 18 jaar
  • NIKA

    Interventie

    NIKA richt zich op kinderen met risico op een gedesorganiseerde hechting, of die verstoord hechtingsgedrag laten zien.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    0 tot en met 6 jaar
  • Geldzorgen verhogen stress bij kinderen

    Nieuws uit het jeugdveld

    30 procent van de Nederlandse kinderen ervaart thuis stress, vooral door financiële zorgen. Dit heeft een sterke negatieve invloed op hun leerprestaties.