Activiteiten en resultaten van wijkteams
PublicatieDeze literatuurstudie geeft een overzicht van wat uit onderzoek bekend is over de effectiviteit van wijkteams.
Deze literatuurstudie geeft een overzicht van wat uit onderzoek bekend is over de effectiviteit van wijkteams.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat jongeren met aanhoudende lichamelijke klachten naar school blijven gaan?
Het NJi keek samen met studenteninitiatief Lieve Mark naar de impact van de coronacrisis op het mentaal welbevinden van studenten.
Het is tijd om door andere brillen naar de veiligheid van kinderen te kijken en beter te begrijpen waarom we eigenlijk doen wat we doen.
Burgerinitiatieven kunnen de sociale netwerken in een wijk versterken. Deze publicatie beschrijft hoe wijkteams die initiatieven kunnen ondersteunen.
Deze praktijkkaart biedt scholen en gemeenten praktische handvatten om verzuimende leerlingen weer deel te laten nemen aan het onderwijs.
Hoe kies je als school of gemeente een goede interventie voor het trainen van sociaal-emotionele vaardigheden?
Deze publicatie pleit voor tegengaan van prestatiedruk en geloof in maakbaarheid, voor het mentaal welbevinden van de jeugd tijdens en na de coronapandemie.
Het NJi probeert met deze overzichtsstudie van de ontwikkelingen in coronatijd een antwoord te vinden op de vraag: Hoe gaat het met de jeugd?
Deze publicatie beschrijft hoe professionals een lerend netwerk kunnen opzetten en hoe ze duurzame veranderingen kunnen stimuleren binnen hun netwerk.