De pedagogische waarde van vrijetijdsorganisaties
PublicatieOnderzoek over pedagogische waarden van vrijetijdsorganisaties en hoe zij die waarden nastreven.
Onderzoek over pedagogische waarden van vrijetijdsorganisaties en hoe zij die waarden nastreven.
Het NJi keek samen met studenteninitiatief Lieve Mark naar de impact van de coronacrisis op het mentaal welbevinden van studenten.
Begeleiders in sport, cultuur en scouting dragen bij aan de ontwikkeling van kinderen en zien zichzelf als medeopvoeder, blijkt uit dit onderzoek.
Het is tijd om door andere brillen naar de veiligheid van kinderen te kijken en beter te begrijpen waarom we eigenlijk doen wat we doen.
Hoe kies je als school of gemeente een goede interventie voor het trainen van sociaal-emotionele vaardigheden?
Deze publicatie pleit voor tegengaan van prestatiedruk en geloof in maakbaarheid, voor het mentaal welbevinden van de jeugd tijdens en na de coronapandemie.
Het NJi probeert met deze overzichtsstudie van de ontwikkelingen in coronatijd een antwoord te vinden op de vraag: Hoe gaat het met de jeugd?
Hoe zorg je ervoor dat jongeren zich beter aan de COVID-maatregelen houden? Betrek ze bij het bedenken van de maatregelen.
Hoe ga je op het primair onderwijs om met leerlingen die te maken hebben met kindermishandeling? Handleiding Teamleergesprek biedt handvatten. Lees meer.
Hoe kan je als docent het beste omgaan met het vermoeden dat een leerling slachtoffer is van huiselijk geweld of kindermishandeling? Bekijk de meldcode.