Schooljudo
InterventieSchooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
Schooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
Wil je als school werk maken van leerlingparticipatie? Lees meer over het online magazine 'Aan de slag met leerlingparticipatie'.
Basisscholen en hun leerlingen onderzoeken, leren en ervaren hoe participatie van leerlingen versterkt kan worden.
Aan de hand van video-opnamen analyseert een hulpverlener samen met de ouders de interactie tussen ouders en de kinderen.
Move a-Head 1+1=3 is een interventie gericht op het bevorderen van sociaal-emotioneel vaardig gedrag bij bassischoolkinderen.
Programma Leren & Leven is een lesprogramma dat het zelfbewustzijn en zelfvertrouwen van leerlingen wil vergroten.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Playing for Success is een programma voor kinderen die vanwege sociaal-emotionele oorzaken op school moeilijk meekomen.
Kinderen vinden dat politici meer naar hen moeten luisteren. Dat blijkt uit een peiling onder 582 kinderen van 8 tot en met 14 jaar.