Schooljudo
InterventieSchooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
Schooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
Door goed samen te werken met de school kun je zorgen dat de schoolloopbaan van een kind of jongere zo goed mogelijk verloopt.
Aan de hand van video-opnamen analyseert een hulpverlener samen met de ouders de interactie tussen ouders en de kinderen.
Move a-Head 1+1=3 is een interventie gericht op het bevorderen van sociaal-emotioneel vaardig gedrag bij bassischoolkinderen.
Programma Leren & Leven is een lesprogramma dat het zelfbewustzijn en zelfvertrouwen van leerlingen wil vergroten.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Playing for Success is een programma voor kinderen die vanwege sociaal-emotionele oorzaken op school moeilijk meekomen.
Het is belangrijk dat begeleiders van een kleinschalig verblijf goed samenwerken met de ouders van de kinderen. Hoe doe je dat?
Aanvullende hulp in een kleinschalige woonvorm moet zo georganiseerd worden dat kinderen niet hoeven te verhuizen. Hoe doe je dat?