Schooljudo
InterventieSchooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
Schooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
Witte meisjes krijgen meer positieve opmerkingen van hun leerkracht op hun rapport dan witte jongens en kinderen met een migratieachtergrond.
Aan de hand van video-opnamen analyseert een hulpverlener samen met de ouders de interactie tussen ouders en de kinderen.
Steeds meer kinderen met een migratieachtergrond krijgen een havo/vwo-advies.
Move a-Head 1+1=3 is een interventie gericht op het bevorderen van sociaal-emotioneel vaardig gedrag bij bassischoolkinderen.
Programma Leren & Leven is een lesprogramma dat het zelfbewustzijn en zelfvertrouwen van leerlingen wil vergroten.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Playing for Success is een programma voor kinderen die vanwege sociaal-emotionele oorzaken op school moeilijk meekomen.
Het ministerie van OCW heeft een plan van aanpak gepresenteerd om racisme en discriminatie in het onderwijs tegen te gaan.