Schooljudo
InterventieSchooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
Schooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
De meeste scholen voor basis-, voortgezet en speciaal onderwijs hebben beleid om mobiele telefoons uit de klas te verbannen.
Net als in het voortgezet onderwijs zijn mobieltjes in het primair en speciaal onderwijs binnenkort niet meer toegestaan in de klas.
Slechts een paar opleidingen hebben structureel aandacht voor mediaopvoeding of voor mediawijsheid van kinderen. Bekijk hier welke opleidingen dit zijn.
Aan de hand van video-opnamen analyseert een hulpverlener samen met de ouders de interactie tussen ouders en de kinderen.
Move a-Head 1+1=3 is een interventie gericht op het bevorderen van sociaal-emotioneel vaardig gedrag bij bassischoolkinderen.
Programma Leren & Leven is een lesprogramma dat het zelfbewustzijn en zelfvertrouwen van leerlingen wil vergroten.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Steeds meer ouders zijn positief over het mobieltjesverbod in de klas. Ouders zijn minder positief over een verbod in de hele school.