Schooljudo
InterventieSchooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
Schooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
Kinderen met autisme hebben het niet altijd makkelijk op school. Hoe kies je een goede school? En wat kan de school doen?
Aan de hand van video-opnamen analyseert een hulpverlener samen met de ouders de interactie tussen ouders en de kinderen.
Move a-Head 1+1=3 is een interventie gericht op het bevorderen van sociaal-emotioneel vaardig gedrag bij bassischoolkinderen.
Programma Leren & Leven is een lesprogramma dat het zelfbewustzijn en zelfvertrouwen van leerlingen wil vergroten.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Bij kinderen die zwaardere ondersteuning nodig hebben, zijn de ouders vaak niet tevreden over de onderwijskwaliteit.
Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Op het moment dat Naomi naar de middelbare school gaat, wordt zij veel gepest. Dit heeft anderhalf jaar aangehouden.
Misschien weet je niet goed hoe je over autisme moet praten op bijvoorbeeld school of met je vrienden. Hier vind je advies.