De Vreedzame School
InterventieDe Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
De Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
Interventie die jongeren helpt inzicht te krijgen in hun drijfveren en persoonlijke talenten.
Wereldmeiden MDT is ontwikkeld om via de maatschappelijke diensttijd sociale contacten te stimuleren tussen vluchtelingenmeiden met een verblijfsstatus en Nederlandse meiden.
Voorbereid op je Toekomst (voorheen VertrekTraining) is een vorm van begeleiding gericht op het toekomstperspectief van jongeren.
School2Care is een aanbod van onderwijs, zorg en begeleide vrije tijdsbesteding voor jongeren die nauwelijks nog naar school gaan.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Een sportinterventie om schooluitval te verminderen, de kansen van jongeren te vergroten en hun zelfontplooiing te bevorderen.
Er zijn tussen basisscholen grote verschillen in de vorderingen van leerlingen. Deze zijn onder meer te verklaren door het opleidingsniveau van ouders.
Bijna 90 procent van de scholen die schoolmaaltijden organiseren, merkt dat leerlingen minder honger hebben.
De doorstroomtoets leidt niet tot meer kansengelijkheid in het onderwijs. Dat concludeert de PO-Raad na een analyse.