13 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 13

  • Programma Alternatieve Denkstrategieën (PAD)

    Interventie

    Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • Kanjertraining

    Interventie

    De Kanjertraining is gericht op het voorkomen of verminderen van sociale problemen en het bevorderen van welbevinden op school.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 16 jaar
  • VIPP-AUTI

    Interventie

    VIPP-AUTI bestaat uit vijf huisbezoeken waarin filmfragmenten van ouder-kind-interacties met de ouders besproken worden.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 6 jaar
  • Plezier op school

    Interventie

    Plezier op school is een cursus voor brugklassers die problemen hadden met leeftijdgenoten op de basisschool.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    11 tot en met 13 jaar
  • Sociale Vaardigheden op Maat

    Interventie

    Sociale Vaardigheden op Maat richt zich op het vergroten van sociale vaardigheden en problemen te verminderen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    15 tot en met 21 jaar
  • De Vreedzame School

    Interventie

    De Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • Levensvaardigheden

    Interventie

    Levensvaardigheden is een lesprogramma in het voortgezet onderwijs voor het aanleren van sociale en emotionele competenties.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    13 tot en met 17 jaar
  • PBS IN DE WIJK

    Interventie

    PBS IN DE WIJK richt zich op het bevorderen van sociaal gedrag en voorkomen van problemen bij kinderen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    2 tot en met 18 jaar
  • School-Wide Positive Behavior Support

    Interventie

    School-Wide Positive Behavior Support is gericht op het bevorderen van sociaal gedrag bij leerlingen in het onderwijs.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 18 jaar
  • Mentorlessen over stress

    Interventie

    Mentorlessen over stress helpt leerlingen om ongezonde stress te herkennen en biedt handvatten hiervoor.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar