Samen leren van incidenten
PublicatieIncidenten in de jeugdhulp hebben een grote invloed op iedereen die erbij betrokken is. Deze vier gesprekskaarten kunnen helpen om het gesprek hierover aan te gaan.
Incidenten in de jeugdhulp hebben een grote invloed op iedereen die erbij betrokken is. Deze vier gesprekskaarten kunnen helpen om het gesprek hierover aan te gaan.
Het is tijd om door andere brillen naar de veiligheid van kinderen te kijken en beter te begrijpen waarom we eigenlijk doen wat we doen.
De decentralisatie van de jeugdzorg in 2015 is door organisaties verschillend opgepakt. Het Nederlands Jeugdinstituut volgde vier organisaties. Lees meer.
Casusonderzoek geeft de mogelijkheid te leren van andermans ervaring. In de publicatie Leren van casuïstiek leggen we uit wat je kunt leren van casussen.
Hoe ga je op het primair onderwijs om met leerlingen die te maken hebben met kindermishandeling? Handleiding Teamleergesprek biedt handvatten. Lees meer.
Hoe kan je als docent het beste omgaan met het vermoeden dat een leerling slachtoffer is van huiselijk geweld of kindermishandeling? Bekijk de meldcode.
Hoe ga je om met leerlingen in het voortgezet onderwijs die slachtoffer zijn van kindermishandeling? Handleiding Teamleergesprek biedt handvatten.
Hoe kan je als leerkracht het beste omgaan met het vermoeden dat een leerling slachtoffer is van huiselijk geweld of kindermishandeling? Meer informatie.
Hoeveel gegevens mogen scholen en externe partners uit de regio met elkaar uitwisselen? Handreiking gegevensuitwisseling ziet privacy als een hulpmiddel.
Hoe hebben andere landen geweld tegen minderjarigen in een pleeggezin of instelling voor jeugd en opvoedhulp in kaart gebracht?