90 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 90

  • SuperFIT

    Interventie

    SuperFIT is erop gericht om bij peuters gezonde voeding te bevorderen, zittend gedrag te verminderen en beweging te stimuleren.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    2 tot en met 4 jaar
  • Triple P niveau 3

    Interventie

    Triple P niveau 3 is een training voor ouders van 0- tot 18-jarigen met opvoedvragen die advies of vaardigheidstraining willen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 18 jaar
  • Basic Trust-methode

    Interventie

    Voor kinderen met gedrags- of emotionele problemen en hun opvoeders, waarbij ook sprake is van problemen in de gehechtheidsrelatie.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    2 tot en met 17 jaar
  • Jonge Beweeghelden

    Interventie

    Jonge Beweeghelden (JBH) is een interventie die zich richt op het verbeteren van de motorische vaardigheden bij kinderen van 2 tot 4 jaar.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    2 tot en met 4 jaar
  • COMET

    Interventie

    COMET is een cognitief-gedragstherapeutische interventie voor kinderen en jongeren met een negatief zelfbeeld.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    8 tot en met 24 jaar
  • Te weinig gym op een derde basisscholen

    Nieuws uit het jeugdveld

    Een derde van de basisscholen haalt de wettelijke norm van minimaal 90 minuten gym per week niet. Dat blijkt uit onderzoek van het Mulier Instituut.

  • Minder emotionele problemen na kinderopvang

    Nieuws uit het jeugdveld

    Opvang in een kinderdagverblijf heeft een klein gunstig effect op latere emotionele problemen bij kinderen. Informele opvang heeft juist een klein ongunstig effect.

  • Minder kinderen fietsen naar school

    Nieuws uit het jeugdveld

    Nederlandse kinderen gaan steeds minder vaak op de fiets naar school. De Fietsersbond vindt deze ontwikkeling zorgelijk en organiseert daarom activiteiten om fietsen te stimuleren.