Welke rol spelen professionals in het onderwijs?
Wat betekent het voor leerlingen als zij op school over klimaatverandering horen? Hoe gaat de onderwijsprofessional hiermee om?
Wat betekent het voor leerlingen als zij op school over klimaatverandering horen? Hoe gaat de onderwijsprofessional hiermee om?
Professionals in de kinderopvang, het onderwijs en vroeg- en voorschoolse educatie uiten zorgen over gedrag van jonge kinderen (0-6). Ze zijn druk, houden zich niet aan de regels van de groep, zijn teruggetrokken of nog niet zindelijk. Maar het is belangrijk om te kijken naar de context van het kind.
Omdat je kind via school en tv over klimaatverandering hoort, kan het daar anders over denken dan jij. Wat kun je dan doen?
Klimaatrampen zoals stormen, hittegolven en overstromingen vormen een groeiende bedreiging voor het onderwijs aan miljoenen kinderen.
Samen actievoeren is iets dat volgens Wieke goed kan werken voor jongeren.
Wat zijn actuele ontwikkelingen als het bijvoorbeeld gaat om hoe kinderen en jongeren zich voelen over klimaatverandering?
Pedagogisch medewerkers spelen een belangrijke rol in de bijdrage aan een duurzamere toekomst op kinderopvang en bso.
Het klimaat verandert. Wat betekent die klimaatverandering voor het opgroeien en opvoeden van kinderen en jongeren?
Jongeren tussen 18 en 25 jaar vinden zichzelf minder klimaatbewust dan oudere leeftijdsgroepen zichzelf vinden, blijkt uit CBS-cijfers.
Gedragsverandering speelt een grote rol bij de aanpak van klimaatverandering. Professionals kunnen hier een bijdrage aan leveren.