11 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 11

  • Bereslim – digitale prentenboeken in de vve

    Interventie

    Bereslim – digitale prentenboeken in de vve vergroot de woordenschat en het verhaalbegrip in het Nederlands van kinderen tussen 2 en 7 jaar.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    3 tot en met 6 jaar
  • VoorleesExpress

    Interventie

    Interventie waarbij een vrijwilliger komt voorlezen bij kinderen van 2 tot 8 jaar, die opgroeien in een taalarme thuisomgeving.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    2 tot en met 8 jaar
  • Jules voor TOS

    Interventie

    De interventie Jules voor TOS richt zich op jonge kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Het doel is het verminderen of opheffen van de TOS.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    2 tot en met 4 jaar
  • Methodiek TOS

    Interventie

    De Methodiek TOS is gericht op het stimuleren van de communicatie van peuters met een taalontwikkelingsstoornis (TOS).

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    2 tot en met 4 jaar
  • BoekStart/BoekenPret

    Interventie

    De interventie streeft ernaar de leescultuur van kinderen te bevorderen om hun taalontwikkeling en leesgedrag te stimuleren.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    0 tot en met 6 jaar
  • LOGO3000

    Interventie

    LOGO3000 heeft als doel dat alle kinderen drieduizend basiswoorden kennen voordat ze naar groep 3 gaan.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    2 tot en met 6 jaar
  • Opvallend gedrag bij jonge kinderen

    Nieuws van het NJi

    Op een nieuwe pagina bundelt het NJi kennis over opvallend gedrag bij jonge kinderen. Sylvia Vlaardingerbroek: 'Zorgen over het gedrag van kinderen is iets van alle tijden.'

  • Richtlijn Taalontwikkeling

    Richtlijn

    Deze richtlijn geeft informatie over de normale taalontwikkeling en biedt handvatten om kinderen en jongeren met problemen in taalontwikkeling te begeleiden.

  • Gelijke kansen voor kinderen en jongeren

    Kansenongelijkheid is een hardnekkig probleem. Niet alle kinderen en jongeren krijgen dezelfde kansen en dat heeft gevolgen voor hun ontwikkeling. Hoe komt dat, wat zijn de gevolgen en wat kunnen we eraan doen? 

  • Opvallend gedrag bij jonge kinderen (0-6)

    Professionals in de kinderopvang, het onderwijs en vroeg- en voorschoolse educatie uiten zorgen over gedrag van jonge kinderen (0-6). Ze zijn druk, houden zich niet aan de regels van de groep, zijn teruggetrokken of nog niet zindelijk. Maar het is belangrijk om te kijken naar de context van het kind.