Vragenlijst Psychosociale Vaardigheden (VPV)
InstrumentDe VPV geeft inzicht in de psychosociale vaardigheden van kinderen en jongeren van 9 tot en met 18 jaar.
De VPV geeft inzicht in de psychosociale vaardigheden van kinderen en jongeren van 9 tot en met 18 jaar.
Het contact tussen ouders en de leraar kan stroef verlopen door onduidelijke verwachtingen van elkaar. Hoe bouw je dan als ouder goed contact op met de school?
Om jongeren goed te ondersteunen is het belangrijk dat het jongerenwerk goed samenwerkt met scholen. Maar hoe doe je dat?
De Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Levensvaardigheden is een lesprogramma in het voortgezet onderwijs voor het aanleren van sociale en emotionele competenties.
De Kanjertraining is gericht op het voorkomen of verminderen van sociale problemen en het bevorderen van welbevinden op school.
Als leraar heb je een belangrijke rol in het scheppen en versterken van een veilig pedagogisch klimaat in de klas. Hoe doe je dat?
De school is een belangrijk onderdeel van de pedagogische basis waarin kinderen opgroeien en waar hun cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling gestimuleerd wordt.
Waarom is leerlingparticipatie in het basisonderwijs belangrijk? En hoe bevorder je leerlingparticipatie op school?