Schooljudo
InterventieSchooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
Schooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
De start van het nieuwe schooljaar is voor veel kinderen en ouders weer even wennen. Hoe bereid je je voor op het nieuwe schooljaar?
Een open klimaat op school stimuleert de maatschappelijke betrokkenheid van leerlingen.
Aan de hand van video-opnamen analyseert een hulpverlener samen met de ouders de interactie tussen ouders en de kinderen.
Move a-Head 1+1=3 is een interventie gericht op het bevorderen van sociaal-emotioneel vaardig gedrag bij bassischoolkinderen.
Programma Leren & Leven is een lesprogramma dat het zelfbewustzijn en zelfvertrouwen van leerlingen wil vergroten.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Scholen moeten meer werk maken van onderwijs over onderling respect, democratie en de rechtsstaat.
Het sluiten van opvang en scholen en het thuiswerken tijdens de lockdown heeft in veel gezinnen de stress opgevoerd.
Ingrijpende gebeurtenissen zoals een oorlog of aardbeving komen ook de school in. Hoe ga je ermee om?