Welke rol spelen professionals in het onderwijs?
Wat betekent het voor leerlingen als zij op school over klimaatverandering horen? Hoe gaat de onderwijsprofessional hiermee om?
Wat betekent het voor leerlingen als zij op school over klimaatverandering horen? Hoe gaat de onderwijsprofessional hiermee om?
Met de BRIEF-2 Vragenlijst executieve functies kan men het gedrag van kinderen in de thuis- of schoolomgeving beoordelen.
Omdat je kind via school en tv over klimaatverandering hoort, kan het daar anders over denken dan jij. Wat kun je dan doen?
Klimaatrampen zoals stormen, hittegolven en overstromingen vormen een groeiende bedreiging voor het onderwijs aan miljoenen kinderen.
-Ruim 80 procent van de kinderen tussen 9 en 12 jaar maakt zich zorgen over het coronavirus.
Trainingen gericht op sociaal-emotionele vaardigheden van kinderen zijn effectiever als ze een afgebakend doel hebben.
Er zijn verschillende type angststoornissen waar een kind last van kan hebben, voorbeelden zijn een sociale angststoornis of een paniekstoornis.
Angst voelen is eigenlijk heel normaal. Meestal groei je er overheen. Maar dat is niet voor iedereen zo. Dan kun je er ook hulp voor krijgen.
Samen actievoeren is iets dat volgens Wieke goed kan werken voor jongeren.
De Youth Self Report (YSR) is een vragenlijst waarop jongeren vragen beantwoorden over hun vaardigheden en emotionele en gedragsproblemen.