Schooljudo
InterventieSchooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
Schooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
Schoolgericht werken draagt eraan bij dat hulp aan kinderen, jongeren en hun ouders goed op elkaar wordt afgestemd.
Scholen in het basis- en voortgezet onderwijs krijgen extra handvatten om leerlingen te helpen hun leervertraging in te halen en hun mentaal welbevinden te verbeteren.
Aan de hand van video-opnamen analyseert een hulpverlener samen met de ouders de interactie tussen ouders en de kinderen.
Move a-Head 1+1=3 is een interventie gericht op het bevorderen van sociaal-emotioneel vaardig gedrag bij bassischoolkinderen.
Programma Leren & Leven is een lesprogramma dat het zelfbewustzijn en zelfvertrouwen van leerlingen wil vergroten.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Het ministerie van OCW vraagt scholen om voor de zomervakantie 2021 hun plannen voor de uitvoering van het NPO op te stellen.
Bij kinderen die zwaardere ondersteuning nodig hebben, zijn de ouders vaak niet tevreden over de onderwijskwaliteit.
Twee dagen per week betaalbare kinderopvang voor alle kinderen. Dat adviseert de Sociaal-Economische Raad (SER) aan het nieuwe kabinet.