Welke rol spelen professionals in het onderwijs?
Wat betekent het voor leerlingen als zij op school over klimaatverandering horen? Hoe gaat de onderwijsprofessional hiermee om?
Wat betekent het voor leerlingen als zij op school over klimaatverandering horen? Hoe gaat de onderwijsprofessional hiermee om?
De zeven justitiële jeugdinstellingen (JJI's) hebben een positief leef-, leer- en werkklimaat, stelt Hogeschool Leiden.
Omdat je kind via school en tv over klimaatverandering hoort, kan het daar anders over denken dan jij. Wat kun je dan doen?
Het kabinet maakt structureel extra geld beschikbaar voor onderwijs aan jongeren in de residentiële jeugdzorg.
Klimaatrampen zoals stormen, hittegolven en overstromingen vormen een groeiende bedreiging voor het onderwijs aan miljoenen kinderen.
Jongeren ervaren veel eenzaamheid als ze moeten wachten op gespecialiseerde jeugdhulp.
Van de kinderen en jongeren tot 23 jaar kreeg bijna een op de tien in 2020 jeugdhulp, jeugdbescherming of jeugdreclassering.
Samen actievoeren is iets dat volgens Wieke goed kan werken voor jongeren.
Jongeren die tussen 2008 en 2013 verbleven in een JeugdzorgPlus-instelling voelden zich daar vaak niet gehoord.
Wat zijn actuele ontwikkelingen als het bijvoorbeeld gaat om hoe kinderen en jongeren zich voelen over klimaatverandering?