88 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 88

  • VRIENDEN

    Interventie

    VRIENDEN is een preventie- en behandelprogramma voor kinderen en jongeren met depressie, angstklachten of een angststoornis.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 16 jaar
  • Denken + Doen = Durven

    Interventie

    Denken + Doen = Durven is cognitieve gedragstherapie voor kinderen en jongeren met angstklachten of angststoornissen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    8 tot en met 18 jaar
  • WRITEjunior

    Interventie

    Deze schrijftherapie is bedoeld voor kinderen en adolescenten die kampen met posttraumatische klachten na een ingrijpende gebeurtenis.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 18 jaar
  • Cogmed Werkgeheugentraining

    Interventie

    De online training Cogmed is voor kinderen met werkgeheugenproblemen, gericht op het verbeteren van aandacht.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 18 jaar
  • Beter Bij de Les

    Interventie

    Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    8 tot en met 12 jaar
  • Cool Little Kids

    Interventie

    Cool Little Kids is gericht op ouders van verlegen of angstgevoelige peuters en kleuters.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    3 tot en met 5 jaar
  • Samen leren van incidenten

    Publicatie

    Incidenten in de jeugdhulp hebben een grote invloed op iedereen die erbij betrokken is. Deze vier gesprekskaarten kunnen helpen om het gesprek hierover aan te gaan.

  • Leren van fouten: een morele plicht

    Nieuws van het NJi

    Leren van fouten is een morele plicht, zeker als je met je fout anderen leed hebt berokkend, stelt Anita Kraak van het NJi.

  • Werken met meldcode vraagt reflectie

    Nieuws van het NJi

    In vijf 'leertafels' reflecteerden professionals op hun dilemma's bij het werken met de meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling.