76 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 76

  • STOP4-7 - Samen sterker Terug Op Pad

    Interventie

    De interventie STOP4-7 is voor kinderen van 4 tot 7 met ernstige gedragsproblemen, zoals antisociaal gedrag.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 7 jaar
  • Forensische Ambulante Systeem Therapie (FAST)

    Interventie

    Doel van FAST is bij jongeren recidive van probleemgedrag met antisociaal of grensoverschrijdend gedrag te verminderen of te voorkomen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • Tops! hulpverleningsvariant

    Interventie

    De interventie TOPs! hulpverleningsvariant zijn wekelijkse bijeenkomsten voor jongeren die delinquent gedrag vertonen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 24 jaar
  • TACt en TACt Plus

    Interventie

    De training TACt is gericht op het verminderen of voorkomen van antisociaal gedrag. TACt Plus is een variant voor jongeren met een beperking.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 23 jaar
  • Ken je grens

    Interventie

    Ken je grens is een individuele training om herhaling van off- en online seksueel grensoverschrijdend gedrag te voorkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • De kracht van integraal werken

    Publicatie

    Hoe organiseren scholen, samenwerkingsverbanden, gemeenten, zorgaanbieders en zorgkantoren samen met ouders en jongeren zorg in onderwijstijd?

  • Regelen zorg in onderwijs eenvoudiger

    Nieuws uit het jeugdveld

    De wet- en regelgeving rondom zorg in onderwijstijd wordt aangepast om de financiering voor leerlingen in het speciaal onderwijs eenvoudiger te organiseren.

  • Iedereen doet mee

    Publicatie

    In het magazine 'Iedereen doet mee' besteden we aandacht aan hoe je samen kunt toewerken naar zorg in onderwijstijd.

  • School2Care heeft positieve effecten

    Nieuws uit het jeugdveld

    De interventie School2Care kan eraan bijdragen dat jongeren onderwijs blijven volgen en plaatsing in gesloten jeugdzorg voorkomen. Dat concludeert Sanne Pronk uit onderzoek waarop zij op 18 januari promoveerde aan de Universiteit van Amsterdam.