Ouder-baby interventie
InterventieDe preventieve Ouder-baby interventie richt zich op depressieve moeders met een jong kind.
De preventieve Ouder-baby interventie richt zich op depressieve moeders met een jong kind.
Levensvaardigheden is een lesprogramma in het voortgezet onderwijs voor het aanleren van sociale en emotionele competenties.
ME-WE is een veerkrachttraining die jonge mantelzorgers helpt hun veerkracht te vergroten.
Mentorlessen over stress helpt leerlingen om ongezonde stress te herkennen en biedt handvatten hiervoor.
Amigo's zijn hulpverleners die op school met kinderen werken aan het verminderen van psychosociale problemen.
Deze interventie is gericht op kinderen die opgroeien met spanning en stress als gevolg van ziekte, psychosociale, psychische of verslavingsproblemen in het gezin.
Richtlijn met handvatten om klachten en problemen bij zorgmedewerkers te voorkomen, signaleren, monitoren en verhelpen.
De Jeugdwet benadrukt het belang van kijken naar de brede context rond het kind en het gezin. Lees hoe gemeenten die hulpvragen op deze manier benaderen.
Zijn DSM-classificaties verplicht voor indicatiestelling via de Jeugdwet? Lees hoe het vroeger was geregeld, en wat nu de eisen zijn.
De DSM werkt met categorieën: klachten vallen binnen een classificatie, of niet. Deze afbakening doet geen recht aan de realiteit.