Moti-4
InterventieMoti-4 is een laagdrempelig traject van gesprekken voor jongeren die in de problemen dreigen te raken door middelengebruik, gokken of gamen.
Moti-4 is een laagdrempelig traject van gesprekken voor jongeren die in de problemen dreigen te raken door middelengebruik, gokken of gamen.
De online training Cogmed is voor kinderen met werkgeheugenproblemen, gericht op het verbeteren van aandacht.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Gezondheidscoach Verslavingspreventie heeft als bedoeling het uitstellen, voorkomen of verminderen van middelengebruik, gamen en gokken.
De richtlijn biedt handvatten voor professionals die betrokken zijn bij de hulp aan kinderen en jongeren met ernstige spellingsproblemen en dyslexie.
Deze richtlijn geeft informatie over de normale taalontwikkeling en biedt handvatten om kinderen en jongeren met problemen in taalontwikkeling te begeleiden.
Professionals in de kinderopvang, het onderwijs en vroeg- en voorschoolse educatie uiten zorgen over gedrag van jonge kinderen (0-6). Ze zijn druk, houden zich niet aan de regels van de groep, zijn teruggetrokken of nog niet zindelijk. Maar het is belangrijk om te kijken naar de context van het kind.
Hoeveel tijd besteden kinderen en jongeren gemiddeld aan gamen? En wanneer is gamegedrag problematisch? Op deze pagina lees je de cijfers over gamen.
MCT-M meet intelligentie en cognitieve capaciteiten met als doel voorspellingen doen over de geschiktheid voor een opleiding of functie.