Hoe een kindcentrum jeugdhulp in de school haalde en wat dat opleverde
In een wijk met grote sociaal-economische verschillen besloot kindcentrum De Vaart jeugdhulp intern te organiseren.
In een wijk met grote sociaal-economische verschillen besloot kindcentrum De Vaart jeugdhulp intern te organiseren.
Nederland werkt toe naar inclusief onderwijs in 2035, waar iedere leerling dezelfde kansen krijgt. Lees de ervaringen van Nils, Lucas en Joy.
Het moment waarop leerlingen na een onderwijs-zorgarrangement (oza) teruggaan naar school vraagt speciale aandacht en begeleiding.
Inclusief onderwijs brengt kinderen met en zonder beperkingen samen, zodat ze in hun eigen buurt kunnen spelen, leren en zich ontwikkelen.
Het is belangrijk dat school en thuis goed contact met elkaar hebben. Wat mag je als ouder van de school verwachten?
Op deze pagina lees je wat de SEJN-instellingen al geleerd hebben dankzij de Lerende Databank Jeugd.
Als leraar sta je er soms alleen voor. Bij het NJi vind je betrouwbare informatie en praktische tips die jou in je werk kunnen helpen.
Interprofessioneel samenwerken gaat een stap verder dan multidisciplinair werken. Wat is er bekend over de werkzame factoren?
Spijbelen betekent dat leerlingen afwezig zijn zonder toestemming van school. Wat kun je doen als een leerling spijbelt?
Plein3 is een voorziening voor jongeren die uiteenlopende problemen ervaren. Schoolleider Koert en gedragswetenschapper Eva vertellen meer.