Nieuwe film: Een sterke pedagogische basis
Nieuws van het NJiEen sterke pedagogische basis helpt kinderen en jongeren om gezond, veilig en kansrijk op te groeien. Een nieuwe film laat dat zien in de praktijk.
Een sterke pedagogische basis helpt kinderen en jongeren om gezond, veilig en kansrijk op te groeien. Een nieuwe film laat dat zien in de praktijk.
Chaja Deen en Anja Verwoerdt schreven samen het boek 'De school midden in de maatschappij'. Ze vertellen erover in Tjipcast.
Goede samenwerking tussen ouders, leerkrachten en andere jeugdprofessionals bevordert de ontwikkeling van kinderen. Deze toolkit helpt je daarbij.
In dit magazine staan tips, geleerde lessen, handvatten, valkuilen en achtergrondkennis rond leerlingparticipatie in het basisonderwijs.
Deze publicatie beschrijft wat we verstaan onder 'de pedagogische basis': alles wat bijdraagt aan het opgroeien van kinderen.
De Jeugdwet benadrukt het belang van kijken naar de brede context rond het kind en het gezin. Lees hoe gemeenten die hulpvragen op deze manier benaderen.
Zijn DSM-classificaties verplicht voor indicatiestelling via de Jeugdwet? Lees hoe het vroeger was geregeld, en wat nu de eisen zijn.
De DSM werkt met categorieën: klachten vallen binnen een classificatie, of niet. Deze afbakening doet geen recht aan de realiteit.
Wat is het oorspronkelijke doel van de DSM? En wat zijn de negatieve gevolgen die DSM-classificaties kunnen hebben voor kinderen?
Als leraar heb je een belangrijke rol in het scheppen en versterken van een veilig pedagogisch klimaat in de klas. Hoe doe je dat?