Transformeren kun je leren
PublicatieOm beter te leren transformeren hebben drie groepen bestuurders verdiepende, vertragende gesprekken gevoerd. In deze publicatie vind je de belangrijkste dilemma's en inzichten.
Om beter te leren transformeren hebben drie groepen bestuurders verdiepende, vertragende gesprekken gevoerd. In deze publicatie vind je de belangrijkste dilemma's en inzichten.
Deze tool begeleidt je door de stappen die nodig zijn om de uitkomsten van een onderwijs-zorgarrangement te monitoren.
Een visie en basisaanpak voor passend onderwijs aan leerlingen met een lvb, ernstige gedragsproblemen en psychiatrische problematiek.
In dit online magazine lees je wat de opbrengsten zijn uit de Oplossingenlabs rondom het organiseren en financieren van zorg in onderwijstijd.
Polarisatie raakt Nederlandse jongeren diep. 64 procent van hen vindt dat groepen mensen tegenover elkaar worden gezet.
Nederland doet te weinig om de afspraken in het VN-mensenrechtenverdrag Handicap na te komen, vindt een VN-comité.
Om schoolverzuim aan te pakken en het aantal thuiszittende leerlingen terug te dringen, komt er meer ruimte voor flexibiliteit, maatwerk en preventie in het onderwijs.
Hoe organiseren scholen, samenwerkingsverbanden, gemeenten, zorgaanbieders en zorgkantoren samen met ouders en jongeren zorg in onderwijstijd?
Bij partnergeweld en complexe scheidingen is de samenwerking tussen verschillende domeinen belangrijk, aldus de publicatie Blinde vlekken en botsende beelden.
Naar aanleiding van de aflevering van De Jeugdkantine over polarisatie vertelt Hannes van de Ven hoe jongerenwerkers depolariserend werken.