Welke rol spelen professionals in het onderwijs?
Wat betekent het voor leerlingen als zij op school over klimaatverandering horen? Hoe gaat de onderwijsprofessional hiermee om?
Wat betekent het voor leerlingen als zij op school over klimaatverandering horen? Hoe gaat de onderwijsprofessional hiermee om?
Het ministerie van OCW vraagt scholen om voor de zomervakantie 2021 hun plannen voor de uitvoering van het NPO op te stellen.
Hoe kies je als school of gemeente een goede interventie voor het trainen van sociaal-emotionele vaardigheden?
Nederland heeft een slecht voorbeeld gegeven door tijdens de coronapandemie de scholen te sluiten om ouders thuis te houden.
Omdat je kind via school en tv over klimaatverandering hoort, kan het daar anders over denken dan jij. Wat kun je dan doen?
Klimaatrampen zoals stormen, hittegolven en overstromingen vormen een groeiende bedreiging voor het onderwijs aan miljoenen kinderen.
Jongeren ervaren veel eenzaamheid als ze moeten wachten op gespecialiseerde jeugdhulp.
Trainingen gericht op sociaal-emotionele vaardigheden van kinderen zijn effectiever als ze een afgebakend doel hebben.
Middelbare scholieren met een langdurig ziek gezinslid hebben minder last van de huishoudelijke taken die ze krijgen.
Van de kinderen en jongeren tot 23 jaar kreeg bijna een op de tien in 2020 jeugdhulp, jeugdbescherming of jeugdreclassering.