Schoolrapport niet vrij van vooroordelen
Nieuws uit het jeugdveldWitte meisjes krijgen meer positieve opmerkingen van hun leerkracht op hun rapport dan witte jongens en kinderen met een migratieachtergrond.
Witte meisjes krijgen meer positieve opmerkingen van hun leerkracht op hun rapport dan witte jongens en kinderen met een migratieachtergrond.
Steeds meer kinderen met een migratieachtergrond krijgen een havo/vwo-advies.
Het ministerie van OCW vraagt scholen om voor de zomervakantie 2021 hun plannen voor de uitvoering van het NPO op te stellen.
Hoe kies je als school of gemeente een goede interventie voor het trainen van sociaal-emotionele vaardigheden?
Nederland heeft een slecht voorbeeld gegeven door tijdens de coronapandemie de scholen te sluiten om ouders thuis te houden.
Het ministerie van OCW heeft een plan van aanpak gepresenteerd om racisme en discriminatie in het onderwijs tegen te gaan.
Veel kinderen groeien op met meer dan één taal. Er bestaan nog veel misverstanden over meertalig opvoeden. Hoe werkt meertalig opvoeden?
Jongeren ervaren veel eenzaamheid als ze moeten wachten op gespecialiseerde jeugdhulp.
Trainingen gericht op sociaal-emotionele vaardigheden van kinderen zijn effectiever als ze een afgebakend doel hebben.
Als leraar heb je een belangrijke rol in het herkennen en aanpakken van discriminatie. Hoe doe je dat? En hoe zorg je voor een veilige sfeer in de klas?