10 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 10

  • Programma Alternatieve Denkstrategieën (PAD)

    Interventie

    Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • Move a-Head 1+1=3

    Interventie

    Move a-Head 1+1=3 is een interventie gericht op het bevorderen van sociaal-emotioneel vaardig gedrag bij bassischoolkinderen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • Schooljudo

    Interventie

    Schooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • YETS

    Interventie

    YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • Leefstijl

    Interventie

    Leefstijl is een doorlopend sociale vaardigheidsprogramma voor het basisonderwijs en voortgezet onderwijs.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 18 jaar
  • Playing for Success

    Interventie

    Playing for Success is een programma voor kinderen die vanwege sociaal-emotionele oorzaken op school moeilijk meekomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    9 tot en met 14 jaar
  • Programma Leren & Leven

    Interventie

    Programma Leren & Leven is een lesprogramma dat het zelfbewustzijn en zelfvertrouwen van leerlingen wil vergroten.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 18 jaar
  • Gelijke kansen voor kinderen en jongeren

    Kansenongelijkheid is een hardnekkig probleem. Niet alle kinderen en jongeren krijgen dezelfde kansen en dat heeft gevolgen voor hun ontwikkeling. Hoe komt dat, wat zijn de gevolgen en wat kunnen we eraan doen?