Programma Alternatieve Denkstrategieën (PAD)
InterventieHet Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Move a-Head 1+1=3 is een interventie gericht op het bevorderen van sociaal-emotioneel vaardig gedrag bij bassischoolkinderen.
Schooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
Aan de hand van video-opnamen analyseert een hulpverlener samen met de ouders de interactie tussen ouders en de kinderen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Leefstijl is een doorlopend sociale vaardigheidsprogramma voor het basisonderwijs en voortgezet onderwijs.
Playing for Success is een programma voor kinderen die vanwege sociaal-emotionele oorzaken op school moeilijk meekomen.
Programma Leren & Leven is een lesprogramma dat het zelfbewustzijn en zelfvertrouwen van leerlingen wil vergroten.
De af en ombouw van de gesloten jeugdhulp (gesloten jeugdzorg / JeugdzorgPlus) is een urgente maatschappelijke opgave.
Professionals in de kinderopvang, het onderwijs en vroeg- en voorschoolse educatie uiten zorgen over gedrag van jonge kinderen (0-6). Ze zijn druk, houden zich niet aan de regels van de groep, zijn teruggetrokken of nog niet zindelijk. Maar het is belangrijk om te kijken naar de context van het kind.