Hoe verandert mijn werk door het Toekomstscenario Kind- en Gezinsbescherming?
Op deze pagina lees je wat het Toekomstscenario Kind- en Gezinsbescherming (TKS) betekent voor jouw werk als wijkteamprofessional.
Op deze pagina lees je wat het Toekomstscenario Kind- en Gezinsbescherming (TKS) betekent voor jouw werk als wijkteamprofessional.
Een passende opdracht is belangrijk om een stevig wijkteam te vormen. Het biedt professionals de juiste randvoorwaarden om er voor inwoners te kunnen zijn.
Als wijkteamprofessional werk je samen met gezinnen, collega's, beroepsverenigingen en kennisinstituten. Wat is nodig voor een goede samenwerking?
Het sociaal domein en het jeugdstelsel zijn volop in ontwikkeling. Op deze pagina lees je wat dit vraagt van professionals.
In een wijk met grote sociaal-economische verschillen besloot kindcentrum De Vaart jeugdhulp intern te organiseren.
Lokale teams hebben allemaal hun eigen maatschappelijke opgaven. Hoe bepaal je die opgaven en zorg je dat je wijkteam er gericht aan werkt?
Nederland werkt toe naar inclusief onderwijs in 2035, waar iedere leerling dezelfde kansen krijgt. Lees de ervaringen van Nils, Lucas en Joy.
Inclusief onderwijs brengt kinderen met en zonder beperkingen samen, zodat ze in hun eigen buurt kunnen spelen, leren en zich ontwikkelen.
Het is belangrijk dat school en thuis goed contact met elkaar hebben. Wat mag je als ouder van de school verwachten?
Als leraar sta je er soms alleen voor. Bij het NJi vind je betrouwbare informatie en praktische tips die jou in je werk kunnen helpen.