VIPP-AUTI
InterventieVIPP-AUTI bestaat uit zes huisbezoeken waarin video-opnames van ouder-kindinteracties met de ouders besproken worden.
VIPP-AUTI bestaat uit zes huisbezoeken waarin video-opnames van ouder-kindinteracties met de ouders besproken worden.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Nederlanders van 16 tot en met 34 jaar blijken sneller op linkjes van online oplichters te klikken dan mensen in de leeftijdsgroep van 55 jaar en ouder.
Er is geen eenduidig antwoord op de vraag of Applied Behavior Analysis een geschikte behandeling is voor kinderen met autisme.
Er zijn zorgen over behandelingen op basis van Applied Behavior Analysis voor kinderen met autisme. In dit rapport schetst het NJi wat erover bekend is.
Nederlandse kinderen en jongeren nemen deel aan chatgroepen die aanzetten tot geweld, zelfbeschadiging en seksueel misbruik.
Middelbare scholen zijn positief over het mobielverbod. Ze ervaren meer rust en gezelligheid in de klas. Ook zijn leerlingen minder afgeleid.