VIPP-AUTI
InterventieVIPP-AUTI bestaat uit zes huisbezoeken waarin video-opnames van ouder-kindinteracties met de ouders besproken worden.
VIPP-AUTI bestaat uit zes huisbezoeken waarin video-opnames van ouder-kindinteracties met de ouders besproken worden.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Er is geen eenduidig antwoord op de vraag of Applied Behavior Analysis een geschikte behandeling is voor kinderen met autisme.
Er zijn zorgen over behandelingen op basis van Applied Behavior Analysis voor kinderen met autisme. In dit rapport schetst het NJi wat erover bekend is.
Hoe begeleid je jongeren in kwetsbare omstandigheden bij de stap naar zelfstandigheid? De nieuwe richtlijn Toekomstgericht werken helpt daarbij.
Welke knelpunten komen mbo-scholen tegen bij jongeren die 18 jaar worden en hoe kunnen zij daar rekening mee houden?
De financiële gezondheid van jongvolwassenen is in 2024 verslechterd. Ellen Donkers: 'Houd in beleid meer rekening met hun perspectief.'