Hoorrecht in de praktijk: het verschil tussen luisteren en je gehoord voelen
Nils liep vast in het regulier onderwijs en stapte over naar de Einstein Class. Nils en zijn leraar vertellen hun verhaal.
Nils liep vast in het regulier onderwijs en stapte over naar de Einstein Class. Nils en zijn leraar vertellen hun verhaal.
Als we willen dat jongeren zelfstandig worden, dan moeten we hen ook een stem geven in hun eigen begeleiding.
Het is belangrijk dat jongeren stabiele ondersteuning ervaren. Dit is een van de succesfactoren van Toekomst gericht werken.
De relatie tussen de jongere en de professional is een belangrijk voor goede ondersteuning. Jongeren willen zich gezien voelen.
Jongeren in jeugdhulp weten vaak heel goed wat voor hen werkt. Dit hebben ze samengevat in tien aandachtspunten.
Wil je jongeren in jeugdhulp begeleiden naar volwassenheid? De aanpak Toekomstgericht werken helpt je hierbij.
Een selectie van risicofactoren en beschermende factoren voortijdig schoolverlaten en verzuim.
Waar lopen jongeren tussen 16 en 27 jaar tegenaan? Op deze pagina zetten we de belangrijkste ontwikkelingen en onderzoeken op een rij.
De ervaringen van andere ouders kunnen jou en je kind misschien verder helpen. Maar hoe kom je met elkaar in contact?
Elke leerling mist weleens een dag school. Sommige leerlingen zijn lang of blijvend afwezig. Dit noemen we thuiszitten.