Risicofactoren en beschermende factoren voortijdig schoolverlaten en verzuim
Een selectie van risicofactoren en beschermende factoren voortijdig schoolverlaten en verzuim.
Een selectie van risicofactoren en beschermende factoren voortijdig schoolverlaten en verzuim.
Wil je als kinder- of jongerenwerker gevluchte kinderen en jongeren oudersteunen? Lees hier wat je kunt doen.
Wil je met een jongerenwerker praten over iets waar je mee zit? Hier lees je hoe je met een jongerenwerker in contact komt.
Met welke vragen en onderwerpen kun je precies bij een jongerenwerker terecht? En hoe kan een jongerenwerker jou helpen?
De ervaringen van andere ouders kunnen jou en je kind misschien verder helpen. Maar hoe kom je met elkaar in contact?
Elke leerling mist weleens een dag school. Sommige leerlingen zijn lang of blijvend afwezig. Dit noemen we thuiszitten.
Kan of wil je niet meer naar school? Dan krijg je te maken met wet- en regelgeving. Zoals recht op onderwijs en leerplicht.
De coronacrisis heeft wisselende invloed op de sfeer thuis, hoe ouders de opvoeding ervaren en de veiligheid in gezinnen.
Als je als leraar samen met ouders betrokken bent bij de ontwikkeling van een kind, dan heeft dit een positief effect op die ontwikkeling.
Als leraar heb je een belangrijke rol in het bouwen en versterken van een gezond pedagogisch klimaat binnen de klas. Maar hoe doe je dat?