71 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 71

  • Ouder-baby interventie

    Interventie

    De preventieve Ouder-baby interventie richt zich op depressieve moeders met een jong kind.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 1 jaar
  • Levensvaardigheden

    Interventie

    Levensvaardigheden is een lesprogramma in het voortgezet onderwijs voor het aanleren van sociale en emotionele competenties.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    13 tot en met 17 jaar
  • Amigo's

    Interventie

    Amigo's zijn hulpverleners die op school met kinderen werken aan het verminderen van psychosociale problemen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    8 tot en met 13 jaar
  • Rots en Water

    Interventie

    Interventie om sociale en emotionele competenties van leerlingen te vergroten en problemen die zij ervaren te verminderen of te voorkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    9 tot en met 18 jaar
  • Piep zei de muis

    Interventie

    Deze interventie is gericht op kinderen die opgroeien met spanning en stress als gevolg van ziekte, psychosociale, psychische of verslavingsproblemen in het gezin.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 8 jaar
  • Meer meldingen seksueel geweld tegen kinderen

    Nieuws uit het jeugdveld

    Het aantal geregistreerde gevallen van fysiek seksueel misbruik bij kinderen blijft stijgen, blijkt uit de Monitor seksueel geweld tegen kinderen.

  • 'Kinderrechten in Nederland onder druk'

    Nieuws uit het jeugdveld

    Het gaat niet goed met de kinderrechten in Nederland. Zo staan onder meer de kansengelijkheid van kinderen en hun recht op onderwijs onder druk.

  • Online misbruik raakt 1 op 2 jongeren

    Nieuws uit het jeugdveld

    Een op de twee jongeren tussen 12 en 25 jaar krijgt ooit te maken met online seksueel misbruik of online seksuele intimidatie.

  • Traumasensitief onderwijs helpt vluchteling

    Nieuws uit het jeugdveld

    Om het welbevinden en de integratie van jonge vluchtelingen in het Nederlandse basisonderwijs te verbeteren, is een traumasensitieve aanpak essentieel.