VIPP-AUTI
InterventieVIPP-AUTI bestaat uit zes huisbezoeken waarin video-opnames van ouder-kindinteracties met de ouders besproken worden.
VIPP-AUTI bestaat uit zes huisbezoeken waarin video-opnames van ouder-kindinteracties met de ouders besproken worden.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Er is geen eenduidig antwoord op de vraag of Applied Behavior Analysis een geschikte behandeling is voor kinderen met autisme.
Er zijn zorgen over behandelingen op basis van Applied Behavior Analysis voor kinderen met autisme. In dit rapport schetst het NJi wat erover bekend is.
'Het is te vroeg om de wet aan te passen.' Dat zei Eva Mulder tegen EenVandaag, over het plan om insluiting in de gesloten jeugdhulp weer wettelijk toe te staan.
Bij de afbouw van JeugdzorgPlus loopt het werkveld tegen lastige situaties aan. Eva Mulder: 'Juist dan is het belangrijk om samen te leren.'
De beschikbare kennis over de af- en ombouw van de gesloten jeugdhulp, ofwel JeugdzorgPlus, is voortaan makkelijk te vinden op de NJi-website.