VIPP-AUTI
InterventieVIPP-AUTI bestaat uit zes huisbezoeken waarin video-opnames van ouder-kindinteracties met de ouders besproken worden.
VIPP-AUTI bestaat uit zes huisbezoeken waarin video-opnames van ouder-kindinteracties met de ouders besproken worden.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
Tijd voor Toontje is een programma voor kinderen en hun moeders in de opvang die huiselijk geweld hebben meegemaakt.
Veerkracht is een interventie voor de begeleiding van kinderen die met hun ouders in de vrouwen- of de maatschappelijke opvang terechtkomen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
EVA-Zahir is een 7x24 uursprogramma voor meisjes en jonge vrouwen die op de vlucht zijn voor eergerelateerd geweld door familie.
Er is geen eenduidig antwoord op de vraag of Applied Behavior Analysis een geschikte behandeling is voor kinderen met autisme.
Er zijn zorgen over behandelingen op basis van Applied Behavior Analysis voor kinderen met autisme. In dit rapport schetst het NJi wat erover bekend is.