16 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 16

  • VRIENDEN

    Interventie

    VRIENDEN is een preventie- en behandelprogramma voor kinderen en jongeren met depressie, angstklachten of een angststoornis.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 16 jaar
  • Denken + Doen = Durven

    Interventie

    Denken + Doen = Durven is cognitieve gedragstherapie voor kinderen en jongeren met angstklachten of angststoornissen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    8 tot en met 18 jaar
  • WRITEjunior

    Interventie

    Deze schrijftherapie is bedoeld voor kinderen en adolescenten die kampen met posttraumatische klachten na een ingrijpende gebeurtenis.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 18 jaar
  • ME-WE veerkrachttraining

    Interventie

    ME-WE is een veerkrachttraining die jonge mantelzorgers helpt hun veerkracht te vergroten.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    14 tot en met 18 jaar
  • Cool Little Kids

    Interventie

    Cool Little Kids is gericht op ouders van verlegen of angstgevoelige peuters en kleuters.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    3 tot en met 5 jaar
  • Mentorlessen over stress

    Interventie

    Mentorlessen over stress helpt leerlingen om ongezonde stress te herkennen en biedt handvatten hiervoor.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • 'Kinderrechten in Nederland onder druk'

    Nieuws uit het jeugdveld

    Het gaat niet goed met de kinderrechten in Nederland. Zo staan onder meer de kansengelijkheid van kinderen en hun recht op onderwijs onder druk.

  • Overzicht: waar heeft ieder kind recht op?

    Nieuws uit het jeugdveld

    Je verjaardag kunnen vieren, maar ook meedenken over een kindvriendelijke gemeente. Daar heeft elk kind recht op, aldus de Alliantie Kinderarmoede.

  • Grote leerverschillen op basisscholen

    Nieuws uit het jeugdveld

    Er zijn tussen basisscholen grote verschillen in de vorderingen van leerlingen. Deze zijn onder meer te verklaren door het opleidingsniveau van ouders.