Programma Alternatieve Denkstrategieën (PAD)
InterventieHet Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
BPTG-G is een gedragstherapeutische groepstraining voor ouders van kinderen met ADHD en gedragsproblemen.
De Kanjertraining is gericht op het voorkomen of verminderen van sociale problemen en het bevorderen van welbevinden op school.
VoorZorg richt zich op het terugdringen van kindermishandeling. Verpleegkundigen bezoeken jonge aanstaande en nieuwe moeders.
School-Wide Positive Behavior Support is gericht op het bevorderen van sociaal gedrag bij leerlingen in het onderwijs.
VIPP-AUTI bestaat uit zes huisbezoeken waarin video-opnames van ouder-kindinteracties met de ouders besproken worden.
De preventieve Ouder-baby interventie richt zich op depressieve moeders met een jong kind.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Voor kinderen met gedrags- of emotionele problemen en hun opvoeders, waarbij ook sprake is van problemen in de gehechtheidsrelatie.
De Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.