91 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 91

  • MAZL op het vo

    Interventie

    Meer Aandacht voor Ziekgemelde Leerlingen op het voortgezet onderwijs begeleidt studenten met een hoog ziekteverzuim.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • M@ZL op het mbo

    Interventie

    Medische Advisering van de Ziekgemelde Leerling op het mbo begeleidt studenten met een hoog ziekteverzuim.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    12 tot en met 17 jaar
  • Re-Fit

    Interventie

    Re-Fit is een programma voor jongeren in het voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs met schoolverzuim vanwege lichamelijke klachten.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 20 jaar
  • School2Care

    Interventie

    School2Care is een aanbod van onderwijs, zorg en begeleide vrije tijdsbesteding voor jongeren die nauwelijks nog naar school gaan.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 17 jaar
  • Futsal Chabbab

    Interventie

    Een sportinterventie om schooluitval te verminderen, de kansen van jongeren te vergroten en hun zelfontplooiing te bevorderen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    8 tot en met 18 jaar
  • Meeste scholen geven seksuele vorming

    Nieuws uit het jeugdveld

    Bijna alle basisscholen geven relationele en seksuele vorming. Ongeveer de helft gebruikt een lesmethode die aansluit bij de school.

  • Minder voortijdig schoolverlaters op mbo

    Nieuws uit het jeugdveld

    Het aantal voortijdig schoolverlaters op het mbo is in studiejaar 2023-2024 gedaald met bijna 2.000 uitvallers ten opzichte van het jaar ervoor. Dat blijkt uit cijfers van het ministerie van Onderwijs.

  • Meeste lhbtqia-personen jonger dan 25

    Nieuws uit het jeugdveld

    In Nederland behoort 18 procent van de bevolking van 15 jaar en ouder tot de lhbtqia-gemeenschap. Dat blijkt uit CBS-onderzoek.

  • Traumasensitief onderwijs helpt vluchteling

    Nieuws uit het jeugdveld

    Om het welbevinden en de integratie van jonge vluchtelingen in het Nederlandse basisonderwijs te verbeteren, is een traumasensitieve aanpak essentieel.