ME-WE veerkrachttraining
InterventieME-WE is een veerkrachttraining die jonge mantelzorgers helpt hun veerkracht te vergroten.
ME-WE is een veerkrachttraining die jonge mantelzorgers helpt hun veerkracht te vergroten.
Mentorlessen over stress helpt leerlingen om ongezonde stress te herkennen en biedt handvatten hiervoor.
Om beter te leren transformeren hebben drie groepen bestuurders verdiepende, vertragende gesprekken gevoerd. In deze publicatie vind je de belangrijkste dilemma's en inzichten.
De situatie van kinderen in de noodopvang is de afgelopen jaren onvoldoende verbeterd. Tot die conclusie komen drie inspecties.
Om het welbevinden en de integratie van jonge vluchtelingen in het Nederlandse basisonderwijs te verbeteren, is een traumasensitieve aanpak essentieel.
Bij partnergeweld en complexe scheidingen is de samenwerking tussen verschillende domeinen belangrijk, aldus de publicatie Blinde vlekken en botsende beelden.
De omstandigheden waarin alleenstaande minderjarige asielzoekers worden opgevangen zijn 'schrijnend', aldus de staatssecretaris voor Asiel.
Een nieuwe wet maakt het vanaf nu mogelijk om leerplichtige nieuwkomers in Nederland eerder onderwijs te geven. Dat meldt OCW.
De rechten van kinderen in de crisisnoodopvang voor mensen die asiel aanvragen zijn niet goed geregeld. Hun situatie moet snel verbeteren.
Ruim 1 op de 10 ouders heeft te maken met een stapeling van zorgen of problemen op ten minste 3 levensdomeinen, aldus het SCP.