ME-WE veerkrachttraining
InterventieME-WE is een veerkrachttraining die jonge mantelzorgers helpt hun veerkracht te vergroten.
ME-WE is een veerkrachttraining die jonge mantelzorgers helpt hun veerkracht te vergroten.
Mentorlessen over stress helpt leerlingen om ongezonde stress te herkennen en biedt handvatten hiervoor.
Gemeenten moeten kinderen en jongeren betrekken bij de vorming van nieuw beleid. Dat vindt de Algemene Ledenvergadering (ALV) van de VNG.
Kennis en praktische handvatten over factoren die essentieel zijn voor betekenisvolle en duurzame jongerenparticipatie in de gemeente
Neem de zorgen van kinderen en jongeren serieus en laat deze terugkomen in het publieke debat, is de oproep van UNICEF aan de politiek.
Een sterke pedagogische basis helpt kinderen en jongeren om gezond, veilig en kansrijk op te groeien. Een nieuwe film laat dat zien in de praktijk.
De Nationale Jeugdraad (NJR) heeft de Nationale Jeugdstrategie gepresenteerd, met daarin de grootste problemen voor jongeren en de mogelijke oplossingen.
De 'pedagogische basis' wordt soms gezien als een alternatief voor de inzet van jeugdhulp. Dat is niet terecht, stelt Amaranta de Haan.
De 'pedagogische basis' wordt soms gezien als een alternatief voor jeugdhulp. Dat is niet terecht, stelt Amaranta de Haan in dit visiedocument.
Dit e-magazine neemt je mee in de wereld van leerlingparticipatie en ervaringsdeskundigheid in het onderwijs.