Samen Leren
InterventieSamen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
De Nationale Jeugdraad (NJR) heeft de Nationale Jeugdstrategie gepresenteerd, met daarin de grootste problemen voor jongeren en de mogelijke oplossingen.
Demissionair staatssecretaris Paul wil de leerplichtige leeftijd verlagen van 5 naar 4 jaar. Het NJi roept op om hiermee terughoudend te zijn.
Slechts een op de drie kinderen en jongeren komt bijna elke dag buiten om te spelen of te ontspannen. 6 procent brengt nooit tijd buiten door.
Het e-magazine VER_haal 2025 helpt je om leerlingparticipatie te verbeteren in de klas, op school of opleiding en in beleid.
Jongens van 13 tot en met 18 jaar zijn in 2024 minder gaan sporten. Bij meiden bleef het stabiel, blijkt uit NOC*NSF-cijfers.
Organisaties die het nieuwe jeugdzorgbeleid vormgeven, luisteren niet of nauwelijks naar de stem van kinderen en jongeren.