11 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 11

  • Cogmed Werkgeheugentraining

    Interventie

    De online training Cogmed is voor kinderen met werkgeheugenproblemen, gericht op het verbeteren van aandacht.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 18 jaar
  • Beter Bij de Les

    Interventie

    Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    8 tot en met 12 jaar
  • Girls' Talk

    Interventie

    Girls' Talk is een groepsgericht programma voor meiden en is erop gericht hen relationeel en seksueel weerbaar te maken.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    14 tot en met 20 jaar
  • Diamant

    Interventie

    Diamant is een interventie gericht op weerbaarheid tegen radicalisering bij islamitische jongeren met een migratieachtergrond.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 23 jaar
  • Ken je grens

    Interventie

    Ken je grens is een individuele training om herhaling van off- en online seksueel grensoverschrijdend gedrag te voorkomen.

  • Julia

    Interventie

    Julia is een hulpprogramma om een gezonde seksuele ontwikkeling te bevorderen bij meisjes die seksueel grensoverschrijdend gedrag hebben meegemaakt.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • Richtlijn Dyslexie

    Richtlijn

    De richtlijn biedt handvatten voor professionals die betrokken zijn bij de hulp aan kinderen en jongeren met ernstige spellingsproblemen en dyslexie.

  • Richtlijn Taalontwikkeling

    Richtlijn

    Deze richtlijn geeft informatie over de normale taalontwikkeling en biedt handvatten om kinderen en jongeren met problemen in taalontwikkeling te begeleiden.

  • Gelijke kansen voor kinderen en jongeren

    Kansenongelijkheid is een hardnekkig probleem. Niet alle kinderen en jongeren krijgen dezelfde kansen en dat heeft gevolgen voor hun ontwikkeling. Hoe komt dat, wat zijn de gevolgen en wat kunnen we eraan doen?