Hoe een kindcentrum jeugdhulp in de school haalde en wat dat opleverde
In een wijk met grote sociaal-economische verschillen besloot kindcentrum De Vaart jeugdhulp intern te organiseren.
In een wijk met grote sociaal-economische verschillen besloot kindcentrum De Vaart jeugdhulp intern te organiseren.
Nederland werkt toe naar inclusief onderwijs in 2035, waar iedere leerling dezelfde kansen krijgt. Lees de ervaringen van Nils, Lucas en Joy.
Inclusief onderwijs brengt kinderen met en zonder beperkingen samen, zodat ze in hun eigen buurt kunnen spelen, leren en zich ontwikkelen.
Interprofessioneel samenwerken gaat een stap verder dan multidisciplinair werken. Wat is er bekend over de werkzame factoren?
Spijbelen betekent dat leerlingen afwezig zijn zonder toestemming van school. Op deze pagina lees je wat je als leraar of mentor kunt doen als een leerling spijbelt.
Je kunt als onderwijsprofessional een belangrijke rol spelen in het zorgen voor een prettige thuissituatie van je leerlingen.
De gesloten jeugdzorg wordt om- en afgebouwd. Op deze pagina lees je wat dit betekent voor het organiseren van het onderwijs.
De Monitor Aansluiting Onderwijs Jeugdhulp (AOJ) biedt unieke cijfers over onderwijs en jeugdhulp.
Alle mbo-studenten verdienen een diploma. Dat vraagt een goede samenwerking tussen scholen, hulpverlening en gemeenten.
Mbo-studenten kunnen soms wat extra hulp gebruiken om hun opleiding succesvol af te ronden. Een aantal mbo-instellingen geven dit een impuls.