Nieuwe gespreksgroepen bestuurlijk leren
Nieuws van het NJiBestuurders en wethouders kunnen zich aanmelden voor een nieuwe serie verdiepende, vertragende gesprekken.
Bestuurders en wethouders kunnen zich aanmelden voor een nieuwe serie verdiepende, vertragende gesprekken.
De nieuwe 'Leidraad Zorg in Onderwijstijd' helpt bij collectieve organisatie en financiering van extra zorg in het speciaal onderwijs.
De 'Leidraad Zorg in Onderwijstijd' bundelt bewezen praktijken, inzichten en handvatten voor kinderen met een ondersteuningsvraag.
Gemeenten krijgen in 2026 extra geld voor jeugdzorg: 728 miljoen euro extra voor de plannen uit de Hervormingsagenda Jeugd.
Om beter te leren transformeren hebben drie groepen bestuurders verdiepende, vertragende gesprekken gevoerd. In deze publicatie vind je de belangrijkste dilemma's en inzichten.
Deze tool begeleidt je door de stappen die nodig zijn om de uitkomsten van een onderwijs-zorgarrangement te monitoren.
Een visie en basisaanpak voor passend onderwijs aan leerlingen met een lvb, ernstige gedragsproblemen en psychiatrische problematiek.
De 'pedagogische basis' wordt soms gezien als een alternatief voor de inzet van jeugdhulp. Dat is niet terecht, stelt Amaranta de Haan.
Organisaties die het nieuwe jeugdzorgbeleid vormgeven, luisteren niet of nauwelijks naar de stem van kinderen en jongeren.
In dit online magazine lees je wat de opbrengsten zijn uit de Oplossingenlabs rondom het organiseren en financieren van zorg in onderwijstijd.